Anonim

Lihat bagaimana seorang lelaki mengubah halaman belakangnya menjadi oasis imajinatif dan berwarna-warni dengan bahan plastik murah setiap hari.

Lakukan Apa yang Menyenangkan

Seni taman satu-of-a-kind mengagumi kawasan belakang yang tidak bersifat bersejarah. Pemilik rumah, Dave, yang mempunyai ibu jari hitam yang mengaku dirinya sendiri, bertukar menjadi pemain plastik, seperti gelung Hula, mainan murah, dan alat penyepit periuk, untuk menambah warna dan kehidupan ke halaman yang dimilikinya bersama isterinya dan tiga anaknya.

Bunga Plastik Giant

Dalam ruang di antara jalan dan dinding konkrit, di mana katil bunga secara tradisinya terletak, bunga plastik 6 kaki di tiub neon bercambah dari tanah. Rantaian Hula berwarna-warni dan mulsa bergelung yang berwarna-warni dan gumpalan kaca jatuh mengelilingi dasar setiap percambahan.

Mawar berkilat

Mini mencerminkan bola disko membuat pusat-pusat berkilauan untuk kelopak plastik merah, kuning, dan oren.

Inspirasi

Kreativiti Dave telah dicetuskan oleh keghairahan isterinya untuk karya aneh arkitek Sepanyol Antonio Gaudi. Selepas mendengar pengalamannya semasa lawatan ke Sepanyol, Dave menetapkan untuk membentuk tiang mosaik yang memaparkan nama anak-anaknya.

Kesalahan Terjadi

Dave bekerja dengan cahaya bulan, selepas anak-anaknya berada di tempat tidur, memecah jubin dan meletakkannya di atas tiang merah yang tersisa. Dia mengakui bahawa separuh masa itu, dia kemudian menyedari bahawa dia telah meletakkan jubin sebelah yang salah kerana dia tidak dapat melihat dengan baik dalam kegelapan.

Haiwan Mosaic yang mengagumkan

Dave juga menggunakan kemahiran mosaiknya untuk membuat makhluk dan makhluk yang aneh. Patung seperti kadal ini disusun dengan jubin marmar kaca hijau dan perak. Manik-manik biru kecil mengelilingi bola mata merah yang membonjol dan lidah bercabang plastik tergantung dari mulutnya yang tersenyum.

Patung Vibrant

Penciptaan ular-ular ini dihiasi dengan jubin kuning dan kerikil kelabu dan putih dan slithers sepanjang dinding batu pendek.

Gunakan Objek Murah

Dave mengesyorkan percubaan. Oleh kerana tidak ada set peraturan atau arahan, anda boleh membiarkan kreativiti anda membimbing anda. Selain itu, menggunakan bahan-bahan yang murah menjadikannya lebih menyayat hati jika sesuatu tidak berubah seperti yang anda harapkan.

Bit dan keping

Dave mendapati bahan yang menyeronokkan dan unik di kedai dolar, bahagian mainan kedai kotak, dan melalui sumber yang mengejutkan, seperti pembekal penyelenggaraan jalan raya. Kerana dia tidak mempunyai latihan seni formal, Dave mendapati ia berfungsi dengan baik untuk membiarkan bahan-bahan mengilhami karyanya.

Bengkel Artis

Dari masa ke masa, Dave telah mencipta studio berwarna-warni yang dipenuhi dengan barang-barang yang dia kumpulkan: tiub berwarna-warni, potongan plastik murah dan gelas, kelereng, kepingan plastik, dan apa sahaja yang Dave mungkin satu hari mencipta atau menggunakan semula dalam salah satu ciptaannya.

Cuba, Cuba Lagi

"Ini semua percubaan dan kesilapan, " kata Dave. Apabila peleburan plastik dengan blowtorch tidak berfungsi, dia berpaling kepada alat seni atipikal: barbequenya. Ada yang mungkin menaikkan kening mereka pada pilihannya, tetapi Dave lebih gembira dengan hasilnya.

Abaikan Tak Disetujui

Dave mencadangkan membiarkan kritikan daripada orang lain melancarkan punggung anda. Akhirnya, jika anda merasa gembira apabila anda melangkah ke belakang rumah anda, itulah yang penting. "Percayalah, " kata Dave, "tidak ada yang pernah berkata kepada saya, 'Bolehkah anda datang dan melakukan ini di halaman saya?'"

Kekuatan Nombor

Koleksi jeruk, limau hijau, dan biru buih mi pop terhadap pagar kayu yang membosankan. Mengumpulkan kepingan yang sama bersama adalah kunci untuk membuat kesan yang berani.

Rancanglah

Ia juga pintar untuk membuat seni taman pelbagai saiz dan ketinggian untuk membuat lapisan kedalaman dan tahap visual.

Mengintegrasikan dengan Alam Sekitar

Terdapat beberapa tempat di belakang rumah Dave di mana plastik memenuhi alam semula jadi. Pokok-pokok ini dikelilingi oleh gundukan gergasi batu kerikil akuarium diraja biru dan hijau. Tiub PVC hitam berfungsi sebagai sempadan untraditional.

Kejutan yang Menyenangkan

Di sekeliling pokok, rumput menembak dari selimut hijau biru, kuning, dan limau yang berpintal di atas dengan penyikat periuk yang terang.

Menggabungkan Unsur Air

Gelembung pancutan bunga biru berwarna biru, biru, dan kuning di satu sudut di halaman. Tiub berjalur membentuk cincin di dasar reka bentuk, mengelilingi kolam kecil air.

Satu lagi Touch of Whimsy

Bola sedutan cawan sedap yang murah, dalam warna pastel merah jambu, kuning, dan hijau, titik air pancut yang unik.

Buat Sudut Damai

Satu bulatan mosaik di sekitar pangkal pokok menyediakan tempat yang sejuk dan rendang untuk duduk. Jubin putih berkerudung mengelilingi bunga comel dan berwarna-warni: teal dengan pusat oren, merah dengan pusat ungu, dan hijau dengan pusat kuning. Perbatasan merah dan kuning mengepung reka bentuk.

Jangan Lupakan Cat

Para bangku di sekeliling pokok di teras mendapat rawatan yang berbeza. Setiap papan kayu dicat warna-warna yang bergantian dari hutan hijau, chartreuse, dan kuning-hijau.

Perhatian yang tidak dijangka

Secara keseluruhannya, Dave geli hati dengan minat yang diterima untuk kebun kebunnya yang unik, "Isteri saya adalah seorang yang mempunyai ijazah seni halus, " dia ketawa, "Dia yang berbakat. Dia yang mempunyai rasa!"

Seorang lelaki sederhana

Ramai yang kagum dengan imaginasi Dave, keaslian, dan kepintaran, tetapi, pada penghujung hari, dia masih enggan menyebutnya seni. "Ini bukan seni. Ini hanya konyol - percubaan besar yang menyeronokkan."