Anonim

Pengarah kesihatan kami yang berani, Amy Brightfield, berundur untuk berundur hujung minggu untuk mengetahui jika senyap benar-benar adalah emas.

Meminta saya pergi ke tempat berenang senyap agak seperti memberitahu Julia Child untuk tidak memasak. Hanya berfikir tentang hal itu menekankan saya. Adakah saya akan mula bercakap dengan saya? Dan kebimbangan yang paling mendesak: Adakah menggunakan pengering rambut saya layak sebagai memecah keheningan? Ketika saya berjalan-jalan ke bilik saya di Institut Garrison yang seronok di Garrison, New York, ia merasa sedikit seperti hari pindah di kolej (walaupun dihiasi dengan canggih). Bilik saya mempunyai katil single dengan satu bantal yang rendah hati, kepingan putih, penutup, meja dan kerusi. Satu-satunya cahaya: lampu meja.

Silence bermula pada malam Jumaat, jadi sebelum itu, pengundur pengunduran Jane Kolleeny dan saya bercakap tentang manfaat memotong perbualan, termasuk kesadaran. "Silence membolehkan kita melihat perkara yang biasanya kita abaikan kerana perbualan yang berterusan dengan orang lain atau di kepala kita dengan diri kita sendiri, " kata Jane. (Ah, ya, saya tahu orang-orang.) "Perhatian kita menetap, kita melihat diri kita dengan lebih jelas, dan deria kita dipermudahkan." Dia juga memberikan saya penyegaran meditasi. Kerana itulah yang anda lakukan semasa berundur senyap.

Apabila saya lulus rakan-rakan di ruang tengah, saya tidak dapat menolong diri saya: Saya membuat sentuhan mata dan tersenyum. Kebanyakan saya mengangguk sebagai balasan. Ujian sebenar adalah makan malam, pada masanya kita diberitahu bahawa kita mesti bersambung atau kita berisiko untuk kemurungan dan menimbulkan keruntuhan remaja. Tetapi di sana kita semua, 30 atau orang yang tidak dikenali makan tanpa bercakap, hanya mendengar clank perak. Saya mengambil bantuan salad dan sup yang banyak, bimbang bahawa saya tidak akan memenuhi tambang vegetarian yang ketat, tetapi dengan segera saya mengalami kebenaran makan yang penuh perhatian. Kerana saya memberi tumpuan kepada makanan, saya berhubung dengan selera makan saya dan makan sedikit. Juga, pemikiran adalah penting. Slurping di sebelah saya terdengar seperti penggera kebakaran!

Saya menghabiskan hari Sabtu pagi berjalan di labirin luar dan hutan buluh yang lain yang mendengar pokok-pokok berbunyi di angin. Rasa tenang mula merayap. Semasa makan tengah hari, saya merasakan sejenis jaket yoga berjalur saya yang berbeza dengan warna kelabu orang lain. Dan ketika itulah saya memukul: Tiada siapa yang peduli apa yang saya pakai. Semua orang berada di sini untuk memberi tumpuan kepada diri mereka sendiri. Otak saya tenang, dan fikiran saya bebas untuk bersiar-siar. Ketika saya duduk dalam satu sesi meditasi, fikiran saya mengembara ke keju. Cheddar tajam. Manchego salai. Nutty berusia Gouda. Rasa saya baik-baik saja! Atau adakah kekurangan makanan ringan?

Menjelang petang Ahad, saya kembali ke dunia bercakap tetapi hilang momen saya Zen - yang, ternyata, boleh berlaku walaupun anda menggunakan pengering rambut anda. Ini rama-rama sosial mengetahui bahawa keheningan mempunyai detik-detik emas.


Pilihan Editor Jun 19 2019