Anonim

Sekeping ini berasal dari England abad ke-16. Judul ini pada asalnya dieja "The Nowell Pertama, " mencerminkan akar-akar Anglo. Ia ditukar kepada perkataan ejaan Perancis untuk Krismas, "Noel, " apabila lagu itu diterbitkan dalam koleksi carol 1833.

Noel yang pertama, malaikat itu berkata, Adalah kepada gembala-gembala miskin yang tertentu di ladang-ladang mereka; di ladang di mana mereka berbaring menjaga domba mereka, Pada malam musim sejuk yang begitu mendalam,

Chorus: Noel, Noel, Noel, Noel, Lahir adalah Raja Israel.

Lyrics tambahan: Mereka memandang ke atas dan melihat bintang bersinar di Timur, di luar mereka jauh; Dan ke bumi itu memberikan cahaya yang besar, Dan itu terus berlanjut siang dan malam.

Chorus

Dan oleh cahaya bintang yang sama, Tiga orang bijak datang dari jauh negara; Untuk mencari Raja adalah niat mereka, Dan untuk mengikuti bintang di mana sahaja ia pergi.

Chorus

Bintang itu menarik malam ke barat laut, O'er Bethlehem ia berehat; Dan di sana ia berdua berhenti dan bertahan, Betul ke tempat tempat Yesus berbaring.

Chorus

Kemudian masuklah orang-orang bijak itu tiga, Penuh penuh hormat atas lutut mereka; Dan ditawarkan di hadirat-Nya, emas mereka, dan mur, dan kemenyan.

Cetak Buku Lagu Percutian